De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

miercuri, 20 februarie 2013

Prăjitură „două creme”



Această rețetă mi-a adus aminte de o vorbă a tatei care tare mă mai distra când eram mică și care și acum m-a făcut să zâmbesc: „Șapte feluri de bucate: tot fasole mestecate”.

Așa e și la prăjitura asta: are două creme care e de fapt una singură :). Iar blatul se face foarte ușor și are o consistență cumva pufos-buretoasă. Foarte foarte bun!

Și cum am ajuns să găsesc această minunăție? Slavă cerului că există provocarea Amei! În februarie partea administrativă a fost preluată de Diana Borca. Vă mulțumim amândurora pentru efort!

Mi-a revenit blogul Bucate pe Alese. Bunătăți mii, calorii cu carul :)). Dar când mai dau și de chestii care par sofisticate, dar la o privire mai atentă descopăr că sunt simplu de executat simt că l-am prins pe Dumnezeu de un picior :). Și Prăjitura cu două creme a rămas.

Blat:

  • 6 ouă
  • 6 linguri făină (75 gr)
  • 200 gr zahăr
  • 2 linguri cacao (10 gr)
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu stins cu zeamă de lămâie
  • esență de rom
  • un praf de sare

Cremă (baza):

  • 3 ouă
  • 6 linguri făină (75 gr)
  • 200 gr zahăr
  • 2 căni cu lapte (cam 550 ml)
  • 250 gr margarină (adică un pachet)
  • un praf de sare
Creme - adică așa ajung două :) :
  • 100 gr nucă de cocos
  • cremă de ciocolată (eu am pus după gust vreo 3 linguri, chiar 4 :)

Opțional, se pot folosi și biscuiți picnic. Eu nu am făcut-o, deși îi văzusem în rețetă și îi pregătisem. Vă explic mai jos ce s-a întâmplat.

Planul de bătaie pentru blat a fost floare la ureche: separat albușuri de gălbenușuri. Primele au ajuns spumă tare cu un praf de sare. Cele din urmă mixate puternic și îndelung cu zahărul. Adăugat făina amestecată cu cacao și bicarbonatul stins și omogenizat. Adăugat deasupra spuma de albuș și amestecat ușor cu telul (crema grea de gălbenuș cu făină s-a lăsat pe fundul vasului; a trebuit să fiu foarte insistentă).

Am uns tava de 31x21 (am măsurat baza tăvii) cu margarină și am tapetat cu făină. Ori nu am pus eu suficientă margarină ori hârtia de copt e mai sănătoasă ... S-a cam prins puțin. Am dezlipit ușor cu o spatulă subțire.
Pusesem cuptorul la încins la 170 grade (foc mediu).

A stat la căldură cam 35 de minute.

A ieșit un blat înalt ca de tort. Pufos, dar înalt. Concluzii: tava a fost prea mică, blatul clar trebuia tăiat în două ca la tort, în loc de biscuiții care trebuia să despartă cele doua creme am folosit blat.

Între timp am executat și crema - bază: am amestecat bine toate cele în afară de margarină și am pus în baie de aburi. Asta e partea cea mai lungă și mai plictisitoare. Trebuie amestecat în cremă până ce se îngroașă. Dar până la urmă s-a întâmplat și asta...


Am lăsat să se răcorească aproximativ 15 minute, am pus margarina care s-a topit bine. Asta a ajutat mult la omogenizarea rapidă.
Am mai lăsat crema până ce a devenit călduță spre rece. Am împărțit-o în două. Într-o parte cocos. Într-o parte ciocolată.
Apoi la răcit complet (de data asta pe balcon, iarnă fiind).

Asamblarea: floare la cealaltă ureche :).
Blat - cremă de cocos - blat - cremă de cioco.


Nu vă spun cum, cine și cât a putut mânca în seara în care am făcut-o :). (Mi-e rușine răău!)








5 comentarii:

Unknown spunea...

Irina, ai facut o prajitura tare buna si aspectuoasa! Iar despre mancat...eu inteleg cum sta treaba :))) Si mie mi-e rusine de multe ori :D

Irina spunea...

Mulțumesc, Paula! E atât de bună că aseară am făcut-o din nou la solicitarea publicului :)).

liana spunea...

Haha, recunosc vorba tatalui tau de la bunica mea : "multe feluri de bucate, toate cu fasole amestecate" :))

Retete Savuroase spunea...

Arata asa de bine si cremele alea doua sunt atat de delicioase. Inteleg de ce s-a terminat asa repede pentru ca si mie mi se intampla la fel. Succes!

Mimmi spunea...

A iesit tare faina prajiturica asta!
Te pup!


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.