De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Prăjitură krantz



Provocarea Amei... Parcă e o veșnicie de când nu am mai participat la ea. Dar doar în decembrie a fost pauză :). Și Pavlov ăsta știa el ceva, se pare :P.

În luna de grație Ianuarie 2013 am primit cadou super sursa de inspirație: delicatesa.ro.

Muuulte zile de răsfoaială mi-au trebuit până să mă decid: ba aia, ba ailaltă. A caștigat KRANTZ. Tocmai din cauza kranț-ului :).

Gata cu poveștile.

Voi scrie ingredientele exact așa cum sunt și în sursa: pe fiecare etapă prăjiturii, dar în ordinea în care le-am executat eu. Pe mine m-a ajutat asta foarte mult.

 De dimineață am făcut SIROPUL din 250gr de zahăr și 200ml de apă. Am pus pe foc mic și am amestecat din când în când până ce s-a topit zahărul și s-a legat siropul. Apoi l-am abandonat la răcit.

Tot dimineață am făcut și KRANȚul din 150gr de zahăr și 150gr de nuci (o cană). Le-am pus pe foc mic până ce zahărul s-a făcut caramel. Așa fierbinte fiind am răsturnat totul pe hârtie de copt, am întins într-un fel de foaie și am lăsat la răcit.

După-amiază am pregătit BLATul din:

  • 8 ouă
  • 185gr zahăr (12 linguri)
  • 150ml ulei
  • 180gr făină (12 linguri)
  • un plic praf de copt
  • coajă rasă de lămâie și portocală
  • un praf de sare

Am separat albușurile de gălbenușuri.
Spumă tare de albușuri. Adăugat zahăr și mixat cu forță până la obținerea unei bexele tari.
Am amestecat gălbenușurile cu uleiul și cu sarea.

Turnat gălbenușuri peste albușuri și amestecat tot cu mixerul la viteză minimă.
Am adăugat apoi și făina amestecată cu praf de copt și coaja de citrice și am omogenizat de jos în sus cu telul. 
Răsturnat în tava căptușită cu foaie de copt.

Am utilizat o tavă cam mică, și prăjitura mea a ieșit cam înaltă.
La cuptorul gata încins la 180 de grade (foc potrivit) cam 25-30 de minute.

Între timp am executat și CREMA din:

  • 80 gr amidon (10 linguri)
  • 400ml lapte
  • 250gr zahăr
  • zeama de la o lămâie
  • 1 pachet margarină (250gr)
  • un praf de sare

Am amestecat amidonul cu zahărul și cu câteva linguri de lapte rece. Restul de lapte era deja pe foc mic. 


Când a dat în clocot am pus amidonul și am amestecat încontinuu până ce a început să se îngroașe. Când a ajuns la consistența care mie mi s-a părut potrivită am pus toate ingredientele de mai sus într-un vas încăpător și am activat mixerul. Acum crema era moale, caldă fiind. Am scos la rece până avea să se răcească și blatul.

Și acum partea cea mai distractivă: fărâmițarea kranțului utilizând sucitorul. Căruia am reușit să îi rup unul din mânere :). Dar am făcut praf kranțul.


Asamblarea:
Blat tăiat în două.
Jumătate de blat în tava în care l-am copt căptușită de data asta cu folie alimentară. Am însiropat cu jumătate de cantitate de sirop. Am întins uniform jumătate din cremă. Am presărat cam un sfert din kranțul fărâmițat.


Peste toate astea am repetat procesul de mai sus cu restul de ingrediente.


La rece cu prăjitura și luptat cu nărăvașii din familie să aibă răbdare să se acomodeze puțin blatul cu siropul și cu crema.

Foarte gustoasă treabă! Foarte dulce!


Mulțumesc, Cornelia!







Un comentariu:

Cornelia spunea...

Cu multa placere! Si eu iti multumesc ca ai ales sa prepari una dintre retetele mele. Alegerea ta este dintre preferatele mele.


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.