De la MAMA citire

De la MAMA citire:

"Dacă încerci, ai două şanse. Dacă nu, nu ai niciuna."

Căutați pe acest blog

marți, 11 septembrie 2012

Plăcintă cu mere



Treaba cu plăcinta / prăjitura cu mere la noi în familie este foarte complicată :).

De ani buni caut varianta care să îl satisfacă pe domnul soț. Și care și-a făcut o strategie în a se arăta nesatisfăcut. Poate pentru a tot încerca... Mai des, dacă se poate :)))

Eu mă fac că nu pricep, el că nu înțelege... De-astea...

Cert este că până acum chiar l-am crezut că nu îi place ce pregăteam eu. Deci că nu e bun. Deci că nu e o treabă să postez / păstrez rețeta. Eheheheeee am decis să schimb eu strategia :).

Și clasica provocare a Amei a avut un aport considerabil la luarea acestei decizii.

Pentru luna Septembrie am primit un blog foarte foarte interesant. Și anume Papa la Ile. Nu mi-a fost absolut deloc greu să aleg, deși aveam de unde, Slavă Domnului! Așa că plăcintă cu mere a rămas :).

Am folosit pentru aluat:
  • 200 ml lapte
  • 2 ouă la temperatura camerei (bătute ușor)
  • 50 gr unt la temperatura camerei
  • 70 gr zahăr (7 linguri nici rase, nici cu vârf)
  • jumătate linguriță de sare
  • 500 gr făină
  • 1 plic drojdie uscată (7 gr)
Iar pentru umplutură:
  • 1,6 kg de mere (după curățare au rămas cam 1300 gr)
  • 70 gr zahăr - ar fi mers mai mult, pentru că am avut mere din grădina socrilor culese cam prea devreme, pe scurt erau acre :)
  • aș fi pus și scorțișoară, dar m-am prins mult prea târziu că nu am în casă; a mers și fără...
Am început cu merele. Curățat, ras, pus la călit cu zahărul și fără scorțișoară, cum vă spuneam mai sus.
Când s-a dus zeama de tot le-am scos la răcit pe un platou.


La aluat am muncit din greu: am pus ingredientele în ordinea scrisă mai sus în mașina de pâine și i-am dat drumul pe programul de aluat, adică frământare 15 minute. Am mai lăsat vreo 15 la dospit.



Între timp am pregătit și tava: unsă și tapetată cu făină.

Am pus și cuptorul la încins.

Apoi: am divizat aluatul. Am întins o foaie. Am acoperit-o cu strat uniform de mere.

Am întins și a doua foaie și am pus-o deasupra. Am lăsat la odihnă vreo 10 minute. Am găurit cu furculița și am uns cu gălbenuș de ou.


La cuptor, la 160 de grade (foc mic) cam 50 de minute.

Apoi dă-i cu ploaie de zahăr pudră vanilinat, cu tăiat și cu mâncat, neneeeeee :)))).

Și mai dă-i cu mulțumiri Amei și lui Papa la Ile :).






 


4 comentarii:

Ile spunea...

He he... Ce mă bucur că v-a plăcut plăcinta mea!:D Mulțumesc și pentru vizită! Seară bună!

Irina spunea...

Și eu mă bucur pentru că am avut ocazia să descopăr blogul tău. Îmi place foarte mult!

Spor în toate!

Și eu mulțumesc pentru vizită!

AlinaS. spunea...

Ce bine arata! Fac si eu destul de des pentru ca place copiilor.

rca online spunea...

arata grozav, trebuie sa o incerc... multumim


OFF Topic - interesant

Fobii din comunism

Neaşteptat

Revoluţia produselor ecologice

Vreţi să ştiţi cam ce se fură în România în fiecare zi? Încercaţi aici.